Öppet brev till HBK

Endast registrerade kan skriva men ALLA kan läsa här.

Moderator: Forumgruppen

Öppet brev till HBK

Inläggav Väninnan » ons 04 jan 2012, 13:01

Nu är det belagt att HBK censurerar och punktmarkerar vissa skribenter. I en nyare tråd pratas om raderade inlägg. De följande inläggen är, som oftast, ovidkommande och löjliga tills HBK Web (MJ) kommer med undanflykter i form av pekpinnar och på sista raden ljuger ihop en deklaration.

Citat: De få trådar eller inlägg som raderas är sådana som strider mot forumreglerna....osv. slut citat.
(I sedvanlig stil har två dussin fjäskläppar tryckt på tackknappen)

Min väninna gjorde då ett inlägg att det var ett märkligt uttalande eftersom hon blivit modererad och censurerad i de fyra-fem senaste inläggen hon gjort. Det har naturligtvis inte publicerats.

Tidigare censurerades hon när hon undrat vart ordförandespalten tagit vägen, en annan gång när hon frågade om sekreteraren en tredje gång när hon tyckte att tjatet gällande adventsljusen blev för infantilt. En fjärde gång när hon ville bemöta en surgubbes påhopp på en bilfirma. Det verkar som om vissa får skriva vad de vill medan andra blir hårt granskade.

Kan ju bara skaka på huvudet åt korkskallarna som rattar HBK.
Ja medlemmarna är ju inte bättre heller som finner sig i att bli så förda bakom ljuset. Fast man kan ju undra om de fattar. Fattar de att de är med i en förening som inte tillåter någon som helst avvikande uppfattning än den dikterade, att det inte finns någon som helst möjlighet för någon att hävda/försvara en fråga som anses obekväm? Spela roll? Det viktigaste för merparten tycks ändå vara vart alla skall åka, alkohol och pladder. De största trådarna just nu är indignationen med att man tar en kortavgift på Bordershopen, om man kan ha dubbdäck därstädes och vilket vin man dricker... (företrädelsevis i 76 kronorsklassen). Sistnämnda tråd har ca 72 inlägg och 5600 besök! Är detta en bilklubb eller Big Brother för pensionärer?

Det påminner mig om ett inlägg jag själv gjorde för ett år sedan om en som hällt vatten i dieseltanken och dussintals besserwisser kom med allehanda förslag och beklaganden. Jag skrev då: ”Herregud är det sådana knäppgökar rattandes stora husbilschabrak, oftast dagen efter, man riskerar att möta ute på vägarna?” Det kom inte in, själv åkte jag ut.... självförvållat så jag är inte bitter. Tycker bara det är kul att följa båda ”klubbarna” och samla underlag till en bok.
Väninnan
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: Öppet brev till HBK

Inläggav lrsjnssn » ons 04 jan 2012, 13:55

Inget förvånar väl längre när det gäller den klubben. Ledningens, läs webbens, handlande liknar en diktaturstats. Ett exempel på det är censuren, det som de själva kallar moderering. Ett annat är friheterna de tar sig, när de modererar inlägg som vare sig bryter mot stadgar eller forumregler. Härigenom gör de sig själva skyldiga till brott mot stadgarna, vilket också kännetecknar en diktaturstats ledning.
Ett tredje exempel är lögnen. Denna tas till när man ska motivera sina censureringar, om man inte väljer standardsvaret "Det vet du bäst själv" eller väljer att tiga.
Ett utmärkt exempel på en sådan lögn fick jag av en styrelseledamot då jag undrade varför Gurras avsägelse av sitt medlemskap snabbt togs bort från forumet. Till saken hör, att jag har sett två sådana avsägelser tidigare, som inte blev modererade. Här styrelseledamotens svar:
(citat) "Han skrev ju klart och tydligt vad styrelsen använde pengarna till." (slut citat)

Här nedan citerar jag också Gurras censurerade avsägelse. Vem, jag upprepar vem, förutom en styrelseledamot i HBK, kan upptäcka passussen där "han skrev klart och tydligt vad styrelsen använde pengarna till".
Ibland undrar jag om alla i webbare och styrelsledamöter i HBK lider av sjuklig paranoia. Kan det vara så illa?

Gott nytt önskar jag mina vänner.

Detta blir min sista egna tråd som medlem i HBK. Detta på grund av många orsaker under resans gång.
En av dom är att dom flesta av dom med låga nummer som skrev flitigt, roligt,
innehållsrikt och med glimten i ögat inte skriver mer, blivit modererade eller har gått ur HBK av någon anledning.
en annan är att vi blivit så många medlemmar men bara ett fåtal (nästan samma jämt har jag hört) kan ta sig till årsmötet och rösta.
En annan jag har varit modererad två gånger rätt av utan att fått en rimlig förklaring..
Det finns flera andra orsaker men nöjer mig med dessa.
Som ensamvarg kan jag fortsättningsvis läsa, skriva och delta i olika fria forum,
bloggar och andra husbilsrelaterade sidor på nätet utan att behöva bry mig om stadgar eller andra dylika frågor.
"Hundralappen" skänker jag till något bra. På blivande husbilsresor träffar jag som innan andra resenärer så där blir ingen skillnad mot nu.
En skillnad blir att jag ensam får stå för vad jag gör och hur jag uppträder med min husbil inte som nu då får jag ta skit
för vad ett fåtal andra med "dekalen" på bilen ställde till med. Dekallös har jag varit länge.

Vänligen före detta HBK Gurra Gunnar Hult
lrsjnssn
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: Öppet brev till HBK

Inläggav Sula » fre 06 jan 2012, 19:02

Mycket bra,sanningen är den enda sanna. Om det går hem hos dem med små celler ,men de verkar ha gått i ide.... (mh4)
Sula

Återgå till Forumgästbok