ny medlem.

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

ny medlem.

Inläggav småläningarna » lör 03 dec 2011, 01:35

Hej på er.
Är ny här och reggade mig för jag trodde det var ett hulsbilsforum, med information och diskusion främst omkring det.
Men tolkar jag det rätt om jag säger att det mer verkar som ett rent missnöjesforum gentemot HBK ?

Detta tolkade jag slarvigt nog inte innan jag reggade mig.

Men ingen större skada skedd då jag efter att ha varit medlem i HBK en period mer och mer vänt mig mot tonen där och hur enstaka medlemmar blir behandlade och utmobbades osv.

Efter att ha läst lite mer på er sida här inser jag att föruttnelsen jag känt osen av på HBK går långt djupare än jag först trodde.

Nåja. tyckte väl mest det var på sin plats att jag hälsade efterssom jag är ny här. Så hej hej )
MvH
småläningarna
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: ny medlem.

Inläggav lrsjnssn » lör 03 dec 2011, 11:56

Hej och välkommen! Det känns hoppfullt att du, utan påverkan från det här forumet, känt av stämningen i HBK. HBK är väldigt toppstyrt och diktatoriskt, och det har varit en sällan skådad turbulens med avhopp av förtroendevalda sedan sista årsmötet. Hur det hela landar återstår att se.,
lrsjnssn
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Sula » lör 03 dec 2011, 14:59

Jag sällar mig till kön och säger välkommen till dig småläningen.... (mh4)
Sula

Inläggav småläningarna » lör 03 dec 2011, 17:54

Tack så mycket.

Ja det jag främst reagerat och blivit medveten om är hur medlemmar med synpunkter och åsikter om enskilda parter (ofta handlare) blir behandlade.
Tex nu senast när en ny medlem skrev sitt första inlägg om att han köpt en husbil av en handlare som visade sig inte fungera som den skulle efter bara någon vecka. Den stackaren blev i princip både påhoppad och utskrattad. Kan inte förstå¨vad för slags gemensamt konsumptions eller intresseforum som väljer att så kategoriskt ta motparten (som i fallen där det gäller husbilsägare givetvis är näringen som byggs upp omkring dem) i försvar, och både dissa och förlöjliga den som i förtvivlan vänder sig till gemenskapen för att lämna information om hur han upplevt saken med respektive handlare (som inte tar ansvar) samt för att få råd.
Har även flera gånger sett exempel när sådana trådar där folk är missnöjda helt enkelt tas bort.
Och i tillfället senast en av dom som är aktiva inom hbk i samma tråd skriver att vi nog ska passa oss för att kritisera enskilda företag.

Jag för min del har iaf blivit medlem där och på liknande ställen för att få just sådan info. vad kan vara mer värdefullt för mig än att veta om den handlaren jag ev tänker köpa av är seriös och känd för att ta ansvar eller ej.

Förutom detta har jag även reagerat på att så fort någon sticker ut det minsta lilla från den sk normen och har åsikter eller en ton som inte är jängse så startar en slags mobb och en stadig kärna börjar bombadera och i princip mobbar vederbörande.
Jag har pga att jag inte känner någon alls där velat sticka ut hakan för mycket men jag har verkligen lagt märke till det. med stort ogillande.

När jag så i min jakt på allternativa husbilsforum och gemenskaper i ämnet hittar hit och läser vad ni har för historia och vad som står skrivet här blir det väldigt tydligt att något allvarligt ruttnar inne i HBK. Doch tror jag många medlemmar där blundar eller helt enkelt inte ser det alls. Men det beror nog på hur mycket man bryr sig om stämning och gemeneman utanför sin egen "lilla grupp"

Av att döma vad jag sett och läst här verkar det som HBK snarare än en föreneing i ordets rätta bemärkelse är en klupp för elitklubben i klubben.
Där gemene medlem mest förväntas fylla upp plats och betala medlemsavgift och finnas där för att bekräfta och lyfta upp den styrande eliten.
mvh
småläningarna
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav lrsjnssn » lör 03 dec 2011, 18:26

Jag uppfattar HBK på ungefär samma sätt. Om du går in på deras forum och tråden "Vad ska hända med Smygehuk?" kan du se hur ordföranden tvålar till Libom. Libom förklarar närmre vad han menade med sitt inlägg, men ingen som helst ursäkt från ordförande. Och vad värre är, ingen går i polemik med ordföranden och stöttar Libom. Sådant vågar man inte i den klubben. :evil:

lrsjnssn alias LaBri alias Lasse fd 4490
lrsjnssn
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav kurtb » lör 03 dec 2011, 20:06

Välkommen smålänningen till oss. Mycket roligt att du har hittat hit.
Om du har tid att läsa allt som står här så kommer du att förstå att HBK är ingen klubb för medlemmarna.
Hls Kurtb.
kurtb
HBF-medlem
HBF-medlem

Återgå till Övrigt (Off topic)